fbpx

HUSK NU HJELMEN!

Skaterhjelm Elektrisk skateboard har været i en rivende udvikling de seneste år. Der er næsten ingen grænser for, hvor langt teknologien kan bære den nye transportform. Den gennemsnitlige hastighed for de mest solgte Eboards ligger mellem 30-40 km/t, men udviklingen peger som altid opad. Batterierne bliver bedre og bedre, og højere hastigheder vil derfor være opnåelige, uden at det påvirker rækkevidden alt for meget. Med hastigheder helt op til 40 km/t kan vi ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at man som minimum bærer en skaterhjelm. Hovedet er hovedcomputeren i kroppen, og det mindste vi kan gøre er at beskytte den med en skaterhjelm. Et uheld er ikke nødvendigvis din egen fejl, men skaden kan alligevel gå ud over dig. Hos RoadSurfing tester vi ofte boards, og vi kører dem altid helt ud til grænsen, så vi kan teste alle parametre på boardet. Det er ingen hemmelighed, at vi ofte har prøvet at styrte og beskyttelse såsom skaterhjelm, håndledsbeskyttere og lignende har været et must-have, når vi kører så høje hastigheder.   Sikkerhed i trafikken Elektrisk skateboard er ekstremt sjovt! Transportmidlet er dog nyt i trafikken. Mange trafikanter har nemlig ikke set den nye transportform i trafikken endnu, og ved måske ikke hvor hurtigt et skateboard kan køre. Derfor er du som skater nødt til at tage dine forholdsregler. Ikke nok med at du skal være opmærksom på dine medtrafikanter, så er det også ekstremt vigtigt, som minimum, at bære en skaterhjelm. Du tænker måske, at hvis du altid kører forsigtigt, så sker...

Hub motor vs belt motor

HUB MOTOR VS BELT MOTOR Forskellige motorsystemer på et eldrevet skateboard? Den evige debat i det elektriske skateboard community omhandler forskellen mellen den nyere teknologi hub motors eller den ældre teknologi belt motor. Forskellene er større end du tror. Et elektrisk skateboard og longboard er ikke en billig investering, og du vil gerne være sikker på, at du ligger dine penge i et motorsystem, der passer til dit behov. Derfor har vi lavet en guide, der skal hjælpe dig i dit køb af elektrisk skateboard eller longboard. HUB MOTOR Pros and ConsSimpelt design. Der er ingen gearing eller motorbeslag og motoren er kompakt i designet. Faktisk er motoren så enkel og 'clean' at man hurtigt overser motoren.Lydsvag. Hub motors er mere lydsvage end belt motors. Der er nemlig intet eksternt bælte, ligesom den kompakte motor vil holde noget af lyden indelukket.Ingen vedligeholdelse. Motorene er så kompakte og der er ingen udsatte motordele. Snavs og skidt kommer ikke ind i motoren, og de fleste hub motors er næsten vandtætte. Derfor undgår man den store vedligeholdelse af motorerne.Fungerer som normalt longboard. Hvis du har overvurderet batteriet og du løber tør for strøm, så kan boardet skubbes som et normalt skateboard / longboard. Der er minimal modstand og det giver en ekstra frihed. På samme måde glider hub motors også bedre, hvis man slipper speederen.Mere smooth. Acceleration og bremseevne er typisk mere smooth i hub motors. Det skyldes 'direct drive' i hub motors, der gør det nemmere for ingeniøren at indstille accelerations- og bremseevne.Ventilation. Hub motors er som tidligere...

Historien bag motoriseret skateboard og longboard

Elektrisk motor på longboard og skateboard? Et elektrisk skateboard virker i mange sammenhæng på samme måde som et standard skateboard. Det har 4 hjul, et board og lader brugeren styre ved at lægge vægten på siderne. Forskellen er en elektrisk motor, der på et elektrisk longboard eller skateboard bringer fremdriften. Typisk er motoren styret af en fjernbetjening, der lader brugeren styre fart og bremse.Betegnelsen elektrisk skateboard er ifølge flere en forkert betegnelse, da man typisk bruger et longboard som bræt. Alligevel er elektrisk skateboard den mest fremtrædende betegnelse for disse boards. Faktisk ser vi mange betegnelser, såsom eboard, aboard, personal transporter, electric skateboard / longboard, elektrisk skateboard / longboard og lign. Årsagen til dette bunder i at motorerne er meget ens, men selve brættet kan have mange forskellige variationer.De fleste elektriske longboards opnår en fart mellem 20-40 km/t og få endnu hurtigere. Den nye udvikling i hastigheden og i lithium batterier der kan nå op til 20+km, gør produkterne til et relevant transportmiddel, istedet for blot en hobby.Danskerne er ikke vant til at se et elektrisk longboard i trafikken endnu. Faktisk ikke engang almindelige skateboards og longboards har været normalt at se i trafikken i Danmark, alle slags boards har været ulovlige på cykelstier og offentlig vej. En ny lovgivning fra d. 1 Januar 2018 har imidlertidigt lavet om på dette, og det kan du læse meget mere om ved at klikke her.   Historien om motoriseret skateboard og longboard Det første motoriserede skateboard, var egentlig baseret på benzin. Det blev kaldt...

Lovgivning for elektriske køretøjer

Elektrisk skateboard lovgivning klar fra 1. Januar 2019 Så blev det endelig en realitet at elektrisk skateboard lovligt kan færdes på de danske cykelstier og veje. Efter bred enighed i folketinget, er det d. 6. December blevet vedtaget, at elektriske skateboards fra 1. Januar kan færdes lovligt på de danske veje. De gældende regler og betingelser kan du læse i faktarket til højre. Hvor må jeg bruge elektrisk skateboard ifølge loven? Elektriske skateboards må fra 1. Januar 2019 bruges på cykelstier og offentlig vej i mangel på cykelsti. Det gør skateboardet til et muligt transportmiddel, når du skal igennem byen til skole, arbejde eller lignende.Den nye transportform kan revolutionere transporten i byen, som vi kender den. Der er ingen der siger transport skal være kedeligt. Det elektriske skateboard kan ligeledes hurtigt og nemt tages under armen, så man kan kombinere den med offentlig transport. Du kan eksempelvis tage boardet til de sidste kilometer fra bus- eller togstationen, eller springe den offentlige transport over!Kort sagt betyder dette, at du fra d. 1. Januar 2019 kan køre på dit elektriske longboard på cykelstier og offentlig vej, under visse betingelser. Motoriseret skateboard lovgivning - Faktaark Fakta fra transportministeriet om forsøgsordningen for selvbalancerende køretøjer (for eksempel segboards og uniwheels) og motoriserede skateboards:Kørsel med selvbalancerende køretøjer og motoriserede skateboards må kun ske på strækninger, hvor der er anlagt cykelsti og skal i disse tilfælde føres på cykelsti.På veje inden for tættere bebygget område, som har en hastighedsgrænse på højest 50 kilometer/timen, må køretøjerne dog føres...
has been added to the cart. View Cart